یک نمونه خلاصه از طراحی تکالیف مهارت محور

در ادامه یک نمونه از طراحی تکالیف مهارت محور آورده شده که صرفا جهت ایده دهی به همکاران بوده و امید داریم همکاران با خلاقیت و توان تخصصی بالای خود آثار ارزشمند خود را برای جشنواره تکالیف مهارت محور ارسال نمایند.

نام و نام خانوادگی : –              استان : –                    شهرستان : –                         منطقه/ ناحیه:  –                 نام مدرسه : –                    پایه : دوم                   ماده درسی  : ریاضی               موضوع درسی:  عدد و شمارش عنوان تکلیف: مهارت های زندگی(توانایی برقراری ارتباط) شماره پرسنلی : –         شماره همراه: –             ایمیل: –                   
هدف تکلیف    توانایی برقراری ارتباط   ارتقای توانایی عدد و شمارش
طراحی تکلیف موضوعات فعالیت های یادگیری مهارت محور: (مهارت خواندن، مهارت نوشتن، حساب کردن، مهارت های زندگی، مهارت های تفکر، حفاظت از محیط زیست، آموزش قوانین و مقررات، حقوق کودکان، جایگاه و ارزش میراث فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ استفاده از فناوری های نوین و کارآفرینی و ………..)                      وسایل مورد نیاز:       دانش آموزان ودفتر یادداشت                  زمان اجرا:  15 دقیقه          مکان اجرا :کلاس – منزل     در یکی از روزهای زیبای فصل بهار همراه پدرم گوسفندان را به چرا برده بودیم.بره های کوچولوی زیبایی که تازه بدنیا آمده بودند نیز کنار گوسفندان جست و خیز و بازی می کردند. از پدرم پرسیدم به تازگی چند بره به دنیا آمده اند ؟ پدرم گفت : نمی دانم! خودت آن ها را بشمار! کنارگوسفندان رفتم، بره ها خیلی کوچولو بودند هی خم میشدم تا آن ها را ببینم و بشمارم ولی آن قدر حرکت می کردند که نمی توانستم بالاخره وقت رفتن فرا رسید از پدرم خواهش کردم  وقتی به خانه رسیدیم اول گوسفندان را داخل ببرد تا من بتوانم بره ها را بشمارم! میخواستم بدانم چند بره سفید و سیاه داریم و تعداد گوسفندان ما به چند عدد رسیده است! بعد از اینکه بره ها را شمردم و تعداد آن ها را به پدرم گفتم ، پدرم گفت : حالا که فهمیدیم چقدر بره و گوسفند داریم. دوست داری دندان هایمان را بشماریم . گفتم: این که چیزی نیست من دهانم را باز میکنم شما خودتان بشمارید.:پدرم گفتند: نه هرکسی خودش دندان هایش را بشمارد. گفتم چگونه مگر میشود!!!
مراحل شیوه اجرای تکلیف از دانش آموزان بخواهید با استفاده از زبان شان دندان هایشان را بشمارند. دندان های سمت راست بالا را بشمارند و یادداشت کنند.دندان های سمت راست پایین را بشمارندویادداشت کنند.دندان های سمت چپ بالا را بشمارند و یادداشت کنند.دندان های سمت چپ پایین را بشمارندویادداشت کنند.عدهایی را که یادداشت کردند با هم جمع کرده و بگویند چند دندان دارند. برای معاینه دندان هایشان چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کرده اند؟!  
نحوه ارزشیابی ابزارهای ارزشیابی(خودسنجی، همسال سنجی،آزمون های عملکردی، مقیاس درجه بندی رفتارو…………..): آزمون عملکردی – پرسش های شفاهی – آزمون کتبی

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

پاسخ دادن به ناشناس لغو پاسخ

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*