برگزاری جشنواره علمی ـ آموزشی ایده­ های خلاق، تجربیات و فعالیت­های نوآورانه مدیریتی، آموزشی و پرورشی

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل اموزش و پرورش اذربایجان غربی گفت: «جشنواره علمی ـ آموزشی ایده ­های خلاق، تجربیات و فعالیت­های نوآورانه مدیریتی، آموزشی و پرورشی استان» از سوی گروه تحقیق و پژوهش معاونت پژوهش، برنامه­ریزی و توسعه منابع اداره کل و با همکاری انجمن علمی ـ ­آموزشی معلمان آموزش ابتدایی استان با محورها، شرایط و ضوابط زیر برگزار می­گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش اذربایجان غربی، بابک سلمانی در این زمینه افزود: هدف­های جشنواره شامل شناسایی زمینه­ های نوآوری­ و عوامل مؤثر در بهره­ وری حوزه ­های مختلف مدیریتی، آموزشی و پرورشی و معرفی به مدیریت نواحی و مناطق آموزشی و مدارس استان ، تبیین ابعاد نظری نوآوری و بهره­وری در آموزش و پرورش و نحوه کاربست آنها در سطوح اداره کل، مدیریت نواحی و مناطق و مدارس، تلاش در جهت اشاعه، گسترش و کاربست نوآوری­ها و ایده ­های خلاق در سطوح اداره کل، مدیریت نواحی و مناطق و مدارس استان است.

وی بیان کرد: گروه ­های شرکت­ کنندگان شامل همکاران اداری شاغل در اداره کل و مدیریت نواحی و مناطق آموزشی استان، مدیران، معلمان، معاونان، مشاوران، مربیان … مدارس دولتی و غیردولتی در تمامی دوره های تحصیلی ،اساتید و دانشجومعلمان پردیس ­های فرهنگیان استان هستند.

سلمانی با اشاره به تقدیر از منتخبان و شرکت­ کنندگان فعال در این بخش گفت: از برگزیدگان هر بخش، در هفته پژوهش، با اهداء لوح سپاس از سوی مدیر کل، مدیریت ناحیه‏/منطقه، «گواهی شرکت در جشنواره علمی ـ آموزشی استانی» و هدایای مادی تقدیر به عمل خواهد آمد.، به تمامی شرکت ­کنندگان در جشنواره که آثار آنها «مطابق با ضوابط تعیین شده» تدوین و ارسال گردیده باشد (حتی در صورت عدم پذیرش به عنوان اثر برگزیده) نیز «گواهی شرکت در جشنواره علمی ـ آموزشی استانی» صادر خواهد شد.

هدف­های جشنواره:

  1. شناسایی زمینه ­های نوآوری­ و عوامل مؤثر در بهره ­وری حوزه ­های مختلف مدیریتی، آموزشی و پرورشی و معرفی به مدیریت نواحی و مناطق آموزشی و مدارس استان
  2. تبیین ابعاد نظری نوآوری و بهره­وری در آموزش و پرورش و نحوه کاربست آنها در سطوح اداره کل، مدیریت نواحی و مناطق و مدارس
  3. تلاش در جهت اشاعه، گسترش و کاربست نوآوری­ها و ایده ­های خلاق در سطوح اداره کل، مدیریت نواحی و مناطق و مدارس استان

گروه­های شرکت ­کنندگان:

  • همکاران اداری شاغل در اداره کل و مدیریت نواحی و مناطق آموزشی استان
  • مدیران، معلمان، معاونان، مشاوران، مربیان … مدارس دولتی و غیردولتی در تمامی دوره­ های تحصیلی
  • اساتید و دانشجومعلمان پردیس های فرهنگیان استان

بخش­های جشنواره:

1.مقاله ­نویسی، جستارنویسی و روایت ­نگاری در محورهای:

  1. نوآوری­های مدیریتی، آموزشی و پرورشی حاصل از نتایج پژوهش­های کاربردی، آینده پژوهی، تطبیقی، …
  2. ایجاد، کاربرد، توسعه و گسترش نوآوری در سازمان­های آموزشی و به ویژه مدارس
  3. عوامل پیش ­برنده و بازدارنده کاربست نوآوری­ها درسازمان­های آموزشی و به ویژه مدارس
  4. بهره­ وری در نظام­های آموزشی (عوامل، چالش­ها، تسهیل ­کننده ­ها)

2. تجربیات و فعالیت­های نوآورانه در مدارس با محوریت:

  1. مدیریت مدرسه
  2. آموزش و یادگیری اثربخش
  3. آموزش­های مهدهای کودک و پیش دبستانی
  4. ارتقا و بهبود پژوهش­ در مدرسه­
  5. امور پرورشی مدرسه 
  6. کاهش آسیب­های اجتماعی در مدرسه
  7. شیوه ­های بهینه ارتباط بین اولیاء و مربیان
  8. بهره ­گیری از فضا و امکانات مدرسه
  9. تحقق عدالت تربیتی
  10. استفاده بهینه از فناوری
  11. مدیریت، آموزش و یادگیری در کلاس­های چندپایه
  12. توسعه هنرستان­ها و آموزش­های مهارتی
  13. جذب و توسعه مشارکت مردمی
  14. تربیت بدنی، سلامت و ایمنی
  15. آموزش دانش ­آموزان با نیازهای ویژه
  16. نحوه مدیریت کلاس­های با تراکم بالا

3. تجربیات و فعالیت­های نوآورانه در سطح اداره کل و مدیریت نواحی و مناطق آموزشی با محوریت:

  1. صرفه­ جویی در منابع مالی، انسانی، زمان، انرژی، کاهش تخلفات و افزایش فرصت­های بهینه
  2. افزایش رضایت همکاران فرهنگی و سایر ذینفعان
  3. تسهیل آموزش و یادگیری اثربخش
  4. رعایت حقوق شهروندی
  5. حفظ محیط زیست
  6. توانمندسازی کارکنان

4.ایده­ های خلاق در راستای بهره ­وری آموزش و پرورش استان با محوریت:

  1. مدیریت منابع انسانی (بکارگیری، توسعه شایستگی­های حرفه ­ای، ارزیابی عملکرد، …)
  2. مدیریت عملکرد و پایش کیفیت 
  3.  فضا و تجهیزات آموزشی (نگهداری، توسعه، ایمنی،…)
  4. آموزش و یادگیری
  5. سوادآموزی
  6. امور اداری
  7. امور مالی

نکات راهنما:

  • مقاله نویسی، جستارنویسی، روایت­ نگاری، تجربه یا فعالیت نوآورانه در مدرسه و یا اداره و نیز ایده ­های خلاق در راستای بهره ­وری در آموزش و پرورش استان، بایستی در قالب مشخص شده (پیوستی) تدوین و در ارتباط مستقیم با بخش­ها و محورهای اعلام شده برای هر بخش باشد. به آثار ارسالی خارج از ضوابط ذکر شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • ایده ­های خلاق در راستای بهره ­وری در آموزش و پرورش استان، بایستی با شرایط، امکانات و ویژگی­های موجود آموزش و پرورش استان قابلیت اجرا داشته باشند. لذا از ارسال ایده ­های صرفاً نظری، ترجمه از منابع خارجی و غیراجرایی با شرایط آموزش و پرورش استان خودداری گردد. هم­چنین محاسبه دقیق و یا تخمینی بازدهی (کمّی و کیفی) ایده خلاق و تشریح آن ضروری می­باشد.
  • هر شرکت ­کننده می­تواند حداکثر با دو اثر در جشنواره شرکت نماید.
  • آثار ارسالی در قالب دو فایل ورد (2007‏-2003) و PDFو به نام شرکت­ کننده، به ایمیل دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.
  • شرکت در بخش­های تجربیات و فعالیت­های نوآورانه، ایده ­های خلاق در راستای بهره ­وری آموزش و پرورش استان، جستارنویسی و روایت نگاری به صورت فردی می­باشد و شرکت ­کنندگان در بخش مقاله ­نویسی می­توانند به صورت فردی و یا گروهی (حداکثر 3 نفر) در جشنواره شرکت نمایند.
  • هزینه شرکت در جشنواره برای هر شرکت ­کننده برای همکاران اداری، فرهنگیان (مدارس دولتی و غیردولتی) و اساتید پردیس ­های فرهنگیان 450000ریال و برای دانشجومعلمان 350000 ریال می­باشد. لازم به ذکر می­باشد که هزینه مذکور صرفاً از بابت شرکت در جشنواره، داوری آثار و … می­باشد و ملاک پذیرش و یا عدم پذیرش نهایی اثر، نظر داوران می­باشد.
  • مبلغ مذکور بایستی به شماره حساب 0111381106006 و یا شماره کارت 6037997599187177 بانک ملی به نام انجمن علمی ـ آموزشی معلمان آموزش ابتدایی استان واریز گردد.

نحوه شرکت در جشنواره: تدوین مقاله، جستار، روایت، تجربه نوآورانه و ایده خلاق در قالب مربوط (به همراه پیوست­ها) و ارسال فایل اثر به همراه تصویر فیش واریزی به ایمیل انجمن: etainfo@chmail.irو یا از پیام­رسان شاد به شماره تماس 09142106131 (رزاقی). نام تمامی فایل­های ارسالی بایستی به نام شرکت­کننده در جشنواره ذخیره و ارسال گردد.

تقدیر از منتخبان و شرکت­ کنندگان فعال:

  • از برگزیدگان هر بخش، در هفته پژوهش، با اهداء لوح سپاس از سوی مدیر کل، مدیریت ناحیه‏/منطقه، «گواهی شرکت در جشنواره علمی ـ آموزشی استانی» و هدایای مادی تقدیر به عمل خواهد آمد.
  • به تمامی شرکت ­کنندگان در جشنواره که آثار آنها «مطابق با ضوابط تعیین شده» تدوین و ارسال گردیده باشد (حتی در صورت عدم پذیرش به عنوان اثر برگزیده) نیز «گواهی شرکت در جشنواره علمی ـ آموزشی استانی» صادر خواهد شد.
  • مجموعه آثار برگزیده جشنواره در صورت دارا بودن ملاک­های علمی مناسب و کسب مجوزهای لازم، در کتابی با همین عنوان به چاپ خواهد رسید.

دبیرخانه جشنواره: گروه تحقیق و پژوهش معاونت پژوهش، برنامه­ریزی و توسعه منابع اداره کل با همکاری انجمن علمی ـ آموزشی معلمان آموزش ابتدایی استان

شماره تلفن تماس:04431932249‏- 04431932321      مهلت ارسال آثار: 30 آبان 1401

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*