برگزاری نشست تخصصی معاونت آموزش ابتدایی استان با دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری استان

نشست تخصصی معاونت آموزش ابتدایی استان با دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری استان با مشارکت انجمن علمی آموزشی معلمان ابتدایی استان و با حضور مجازی دکتر حکیم زاده معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

«مقصود رزم آرا» در نشست تخصصی با دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری سیاست های معاونت ابتدایی استان با اشاره به رویکردها و نگاه های نوین مبتنی بر کیفیت بخشی به فرایندهای یاددهی- یادگیری اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی به عنوان پاشنه آشیل دوره ابتدایی، آموزش و پرورش جامع دوره ابتدایی و فعال سازی کمیته هماهنگی و برنامه ریزی مدرسه و شورای مدرسه را از برنامه های الویت دار این معاونت می باشد.

وی از اجرای برنامه  AFE&AFQ  همه برای آموزش – همه برای کیفیت خبر داد و افزود: این برنامه بر پروژه کیفیت بخشی پایه اول در پنج محور اولیا – مدیران – معلمان – دانش آموزان  و کارشناسان تاکید دارد.

این مقام مسوول، برگزاری کارگاه های درون مدرسه ای، ارتقای مهارت های حرفه ای معلمان دوره ابتدایی، نظارت، راهبری و ناوبری برنامه های درسی در مدارس،  مدیریت مدرسه محور و برنامه ملی شهاب از دیگر سیاستهای این معاونت عنوان کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژه خاطر نشان کرد: این طرح با تاکید بر آموزش فراگیر ویژه دانش آموزان با نیاز های عمومی ، اختصاصی یادگیری اجرا می شود.

محمد مجرد مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز در این نشست بر اهمیت دوره ابتدایی و لزوم توجه تخصصی و موشکافانه با این حوزه تاکید کرد.

گفتنی است نشست تخصصی معاونت آموزش ابتدایی استان با دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری استان با عنوان “چالش های دیروز، راهکارهای امروز، چشم انداز های فردا”  با حضور مجازی دکتر حکیم زاده معاونت آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و با همکاری انجمن علمی آموزشی معلمان ابتدایی استان آذربایجان غربی برگزار گردید.

در این نشست دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری رشته های مختلف برنامه ریزی درسی، مدیریت آموزشی، تکنولوژی آموزشی، روانشناسی تربیتی، فلسفه تعلیم و تربیت، مشاوره و … حضور داشتند

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*